CESökmotoroptimeringSkrivservice

Skrivservice

Hög kvalitet, unikt innehåll

Skriftligt innehåll är ofta ett varumärkes första möjlighet att göra intryck på potentiella kunder, oavsett om det är ett blogginlägg, en gästartikel eller en annonstext. Vi skriver SEO-innehåll som driver besökare till din webbplats och behåller dem där. Börja kundresan på rätt sätt med ces artikelskrivningstjänster.
Men behöver du ens en blogg för din webbplats? Det beror på – hur mycket gillar du webbtrafik? Enligt Tech Jury kan du öka trafiken på dina sidor med hela 434 % genom att lägga till en högkvalitativ blogg. Och eftersom mer än 75 % av internetanvändarna läser blogginlägg ger det ytterligare fördelar att lägga till en på din webbplats, till exempel för att etablera din auktoritet, öka din exponering mot potentiella kunder och stödja din säljtratt. 

Vad skiljer våra artikelskrivningstjänster från andra?

CE är ledande inom innehållsmarknadsföring och har blivit ett av de största och mest erfarna företagen i branschen.
Under åren har vi stadigt förfinat vår professionella artikelskrivningstjänst för att säkerställa att den fortsätter att leverera konkreta resultat för våra kunder, i linje med skiftande sökmotoroptimering (SEO) och bästa praxis för digital marknadsföring.
Med hjälp av den senaste SEO-taktiken och datadriven forskning skapar vi varje kvalitetsartikel för att:
  • Öka din söknärvaro
  • Öka din varumärkessynlighet
  • Få besökare att återvända till din webbplats
  • Ta in kvalificerade leads
  • Stödja dina digitala marknadsföringskampanjer
Våra författare är mästare på stil och ton. De navigerar smidigt genom nyanserna i ditt varumärkes stilriktlinjer och producerar artiklar som matchar din vision och ditt budskap. ces redaktionsavdelning har samlat ett team av begåvade och professionella författare med lång erfarenhet och expertis inom olika branscher.
Vem din publik än är, kan vi skriva åt dem.

Ingen bransch, marknad, publik eller ämne är för nischat för våra expertförfattare

Anpassat innehåll skapat för din publik

För att engagera din målgrupp utformar vårt team noggrant varje steg i processen av att skapa content.
Inledningsvis undersöker våra produktionsteam, projektledare och innehållsmarknadsföringsstrateger din bransch, marknad, konkurrenter och kunder för att bestämma det bästa sättet att:
  • Skapa digitala artiklar som riktar in sig mot dina mest lovande försäljningsutsikter
  • Hitta högintensiva sökfrågor
  • Ta med potentiella kunder in i säljtratten
  • Vårda din varumärkesrelation mot en eventuell konvertering 

Stil och ton

Oavsett om du redan har en detaljerad varumärkesstilguide eller behöver hjälp med att utveckla rätt röst för ditt företag, kan CE hjälpa till. Våra bloggare är skickliga på att skickligt införliva nyanserade stilar i all text de producerar. Vi kan skräddarsy artiklar till olika kundpersonligheter och demografier, samt anpassa språket för att engagera olika kundsegment. 

Mål för textinnehåll

Varje bloggartikel är en del av en övergripande digital marknadsföringsstrategi. Som sådan har varje del av innehållet som din artikelförfattare kommer att skapa ett syfte. Vår professionella artikelskrivningstjänst ger vägledning till ditt innehåll. Varje artikel är skriven med dina mål i åtanke, oavsett om de är att förbättra din sökmotorrankning, driva trafik till din webbplats, marknadsföra högkvalitativt innehåll, tillkännage en ny produkt eller tjänst, uppmuntra engagemang i sociala medier eller något helt annat.

Val av ämne

Våra content writers använder en mängd olika verktyg och resurser för att utveckla artikelämnen som garanterat kommer att stå i samklang med din publik, branschforskning, konkurrentanalys, trendiga ämnen i sociala medier, nyheter, kundutmaningar och varaktiga ämnen. Varje ämne är noggrant undersökt i förväg för att säkerställa att varje artikel vi producerar hittar sin avsedda publik.

Områdesexpertis

Dina kunder är skarpsinniga individer. De kan se skillnaden mellan verklig branschexpertis och någon som fejkar det. CE:s expertförfattare har erfarenhet av att skriva för många olika branscher. Våra bloggare gör noggrann research inför varje artikel för att säkerställa fullständig korrekthet och visa upp ditt varumärke som en sann auktoritet på marknaden.

Dedikerade professionella författare som förstår din publik, bransch och varumärke

En fullservicestrategi för innehåll som anpassar varje artikel till dina marknadsförings- och affärsmål

Omfattande ämnes- och målgruppsforskning säkerställer att varje artikel går hem hos dina läsare

Strikta kvalitetskontrollåtgärder resulterar i en ren version som korrekt återspeglar ditt varumärke och ditt budskap

Våra skribenter har många års erfarenhet av att arbeta i olika branscher och utveckla betydande ämneskompetens

Expertförfattare kan med omskrivningstjänster forma om befintligt webbplatsinnehåll till SEO-förstärkta texter som drar mer organisk trafik och ökar sökrankningen

Fullservicebyråer tillhandahåller tjänster utöver copywriting, inklusive design, video, sociala medier, webbutveckling, marknadsföringsstrategi och SEO-konsultation

Content writing-tjänster är vanligtvis mycket billigare än att anställa en intern redaktion

Våra alternativ för artikelskrivning

Bloggartiklar

Din blogg bör ha en stadig ström av nytt innehåll för att hålla dina läsare intresserade, engagerade och komma tillbaka för tillförlitligt kvalitetsinnehåll. Du kommer att arbeta med en dedikerad bloggförfattare som lär sig ditt varumärkes röst och värderingar, din branschs viktigaste ämnen och det bästa sättet att skapa SEO-innehåll för din webbplats som stöder dina marknadsföringsinitiativ för innehåll. 

Webbplatsinnehåll

När alla krav har klargjorts sätter vi ihop ditt individuella projektteam. Med hjälp av vårt omfattande nätverk hittar vi rätt SEO-experter, copywriters, tekniska översättare, projektledare, utförandechefer och marknadsspecialister för dig.

Pressmeddelanden

Pressmeddelanden är viktiga kommunikationsverktyg för varumärken, särskilt när en viktig förändring i organisationen inträffar, till exempel en ny produkt, nytt ledarskap eller tillkännagivandet av en fusion eller ett förvärv. Våra skribenter skapar pressmeddelanden av hög kvalitet, medan våra distributionstjänster kan få dem publicerade på PRNewswire och andra kanaler. 

Gästinlägg

Din målgrupp är online, men inte alltid på din webbplats. Möt dem där de letar efter intressant innehåll genom att publicera gästartiklar i branschledande bloggar, tidskrifter och nyhetskällor. Gästbloggar utökar din räckvidd, genererar starka bakåtlänkar och ökar din auktoritet i ditt område genom att skapa originalinnehåll för en mängd olika onlinekanaler. 

LinkedIn-artiklar

Varumärkesinnehåll hör hemma på andra ställen än bara din blogg. LinkedIn-artiklar ger dig möjlighet att visa upp din expertis och bygga ditt varumärkes auktoritet och tankeledarskap. Din artikelförfattare kan spökskriva innehåll för LinkedIn, vilket ger dig chansen att dela branschnyheter, insikter, råd och åsikter – allt på den sociala plattformen för proffs. 

Mikroinnehåll

Artikelskrivning är inte alltid en lång och mycket detaljerad historia. Varje copywriter i vårt expertredaktionella team är skicklig på att skriva en mängd olika innehållstyper, inklusive mikroinnehåll som annonstext eller produktbeskrivningar. Våra tjänster för hantering av sociala medier tillhandahåller också raka, kraftfulla men professionella inlägg som du kan dela på Twitter, Facebook och andra plattformar.

Dina potentiella kunder har frågor, så din webbplats bör svara på dem!

Varför bör bloggskrivning vara en del av din SEO-strategi?

Bloggskrivning är ett bra sätt att öka sin närvaro och locka till sig ny, organisk trafik, särskilt för informativa söktermer. Sökmotorer som Google rankar webbplatser baserat på relevans och kvalitet.
Om du uppdaterar din webbplats regelbundet med rikt, välundersökt blogginnehåll som tydligt svarar på publikens frågor har du större chans att bli belönad i sökmotorer, samtidigt som du etablerar ditt varumärke som en auktoritetsröst i din bransch eller nisch.
Genom att tillhandahålla omfattande, relevanta svar på användarnas sökfrågor kan blogginlägg i huvudsak bli en sekundär väg för att locka webbtrafik, som arbetar i harmoni tillsammans med dina produkt- eller tjänstesidor.
Eftersom blogginlägg vanligtvis är mer engagerande än produkt- och kategorisidor är de också en fantastisk tillgång för att få bakåtlänkar och bygga auktoritet. Detta gäller särskilt för blogginnehåll med bestående relevans. 
Mer än bara kvalitetsinnehåll
Ta er blogg till nästa nivå